Activiteiten

Hieronder vindt u een verslag van de activiteiten die de stichting het afgelopen jaar heeft uitgevoerd.

Celebrations

Elke maand organiseren we een bijeenkomst (Celebration) waarbij mensen die Farsi spreken samen kunnen komen, samen een Perzische maaltijd kunnen eten. Daarbij is er ruimte om elkaar te ontmoeten, verhalen met elkaar te kunnen delen en informatie uit te wisselen.
De Celebrations hebben in 2023 plaatsgevonden op de volgende data:

5 februari 3 september
5 maart 1 oktober
7 mei 5 november
4 juni 3 december
7 juli 22 december

Norooz

Het Iraanse Nieuwjaar (Norooz) vindt plaats op het moment van overgang van de winter naar de lente. Dit betekent dat Norooz elk jaar op 21 maart valt. Op deze dag komen mensen samen om het nieuwe jaar te vieren met familie en vrienden waarbij samenzijn en eten centraal staan. Stichting Persepolis organiseert Norooz zodat mensen samen het Iraanse Nieuwjaar kunnen vieren.
Dit jaar werd Norooz door de stichting georganiseerd op 25 maart